The Adventures of BuBu and Frens...

Jan 7, 2009

The Day Angin Rajin Mama Datang..

Entry kali ni memang la bukan sepenuhnya pasal BuBu, tapi tak kira MaMa nk update jugak untuk mengkecurairliurkan cik aan hahaha..

Berkali-kali dah PaPa bagi hint nk makan satu benda alah ni..mengalahkan org mengandung plak hihih..bendanya taklah banyak..dalam 3 perkara je..nasi + lauk + acar. Tang acar tu memang MaMa angkat tangan..nasib baik ada aunty sue tlg buatkan..Bab lauk tu MaMa boleh godek2 lagi..tapi bab nasik tu..alahai memang ada remeh sket la nk buatnya..Kalu nasik beriani ke nasi tomato ke nasi hujan panas ke hujan sejuk ke MaMa ok lagi..tapi Yang DiPertuan agong mintak NASI DAGANG LA HUHUHU..kalu minyak Seri Murni tu 2 kali tapisan..ini Nasi Dagang kena 2 kali 'KuKUsan' tau..huhuh



Proses-proses meng'arong' n mengukus nasi dagang


Dahle pengukus kat dapur MaMa tu kecik molek..muat 3-4 pot je..yelah alang2 nk buat Nasi Dagang, mustilah buat banyak sket untuk meng'eksyenkan' kat jiran2 kan hahaha..so MaMa kenalah buat 2 sesi KuKus (so that means 2 sesi x 2 kali kukus = 4 kali KuKus)..
Tapi sebab cayang punye pasal...MaMa buatlah jugak Nasi Dagang utk Papa tercayang heheh..lagipun dah lama tak buat..setahun setengah dah rasanye hihi..nasib baik ada aunty sue tlg jaga BuBu masa MaMa tgh prepare nasi Dagang untuk jualan pasar malam hahaha..

Anak penjual nasi dagang pasar malam yg terbiar heheh...

Tapi memang Berbaloi..tak abis2 kena puji hihihi..nasib baik idung mama ada maksimum kapasiti kekembangannye..kalu tak mau pecah lobang idung MaMa kena puji hihih..siap aunty sue boleh tapau wak balik hostel n MaMa bagi kat jiran2 lagi hehe..



Sesi fotografi sebelum di 'ngap' oleh jerung-jerung yg tgh tunggu kat tepi meja makang

So cik Aan..ada berani mau tempah Nasi Dagang Nusarhu??penghantaran ke Japang dijamin dalam masa 3 hari..tapi Nasi Dagang dok jamin blh sampai 1 set..kut2 kena cukai dgn kastam Japang hahaha...


Selamat makang...









2 comments:

sWeEtdARLinG a.k.a Afkar'z said...

ooiit pandai mung buat nasi dagang... meh ajor aku meh... mok aku pun dok reti nok buat.. tau2 jer laa, mok aku bukan tganu asli...

aku nok dapat pujian dr laki aku jugok ni... biar dia berahi ke nasi dagang tganu, bukan kelate!!

Bubbly BuBu said...

heheh buleh buleh..pengerasnye nasik tomato untuk 3 generasi hahaha..guane ada berani??