The Adventures of BuBu and Frens...

Dec 19, 2008

The Day BuBu Made Mama Proud



Alhamdulillah..akhirnya hari yang ditunggu-tunggu sudah tiba..chewah mcm apa je. Setelah bertalu-talu MaMa n PaPa menerima soalan mencabar minda berbentuk..'Dah boleh Jalan belum..Nape lambat sangat?..Bila BuBu boleh berjalan?..ohh Berat ye..takpe mulut ringan tu..' dan pelbagai soalan yang sewaktu dengannya..akhirnya dengan bangganye MaMa n PaPA dah boleh jawab soalan tu dengan hati dan muka yang berbunga2..hehhe..


Pada satu petang yang nyaman, ditemani dengan matahari yg bersinor dan kawan2 yang tak seberapa sebaya dengan BuBu, pakcik yg duduk seberang jalan dan juga jiran2 yang sudi melepak kat luor rumah masing-masing..BuBu had started her first independent walk...kalau kawan-kawan tgk previous entry..mmg la ada video buBu jalan.tapi tu ala2 jalan testing manja hehehe..


Yang ni dengan konpidennye BuBu berjalan secara rakusnya dengan muka yang ceria di lorong depan rumah sambil divideokan oleh PaPa BuBu yg sambil amik video sambil senyum sengih2 heheh..MaMa mcm biasa belum sampai rumah lagi selagi tak pukul 730 huhuhu...Tapi BuBu tau BuBu has made them proud eventhough MaMa n PaPa tak kisah umur brape BuBu boleh jalan asalkan BuBu sihat walafiat heheh..


Dengan tercapainya milestone yang paling besar untuk BuBu tahun ni..lepas ni MaMa n PaPa kenalah bawak BuBu jalan2 kat tempat lain plak dgn rakusnya...Jauh berjalan luas pemandangan bertambah pengetahuan hehehe...


MaMa n PaPa are soooo very proud of BuBu..(ada present for this achievement tak MaMa?..wink wink..BuBu is eyeing for rocking horse tu hihihi - or is it MaMa..)

4 comments:

an hamzah said...

cik an is now having her moment getting excited (read:sappy) for watching this 1-minute vid LOL

can't say mama's being sentimentol hahah..

aaa kaki saiz berape bubu??u want nike ke??osh kosh bgosh??GAP??name it n i'll ask nenek to buy 'em 4 u hahah

Bubbly BuBu said...

Hehe Mama kabor dia dok kesoh kasut cap mende asalkan kasut berjenama antarabangsa hahaha..

hok dlm video tu pun BuBu paka doh kasut nike hadioh besday dari kawan PaPa..

saiz kasut BuBu kalu ikut hok nike tu 11cm, tapi bila cik aan nok beli tu kabor ke MaMa smula..nanti mama ukur nah..tima kacih cik aan

sW33tdARLiNG said...

hohooho....

Bubbly BuBu said...

wei aunty maya pung mari tengok blog bubu ke heheh..welkam welkam..